Unicamp Preloader

Lansare de carte – un volum „reper în literatura de marketing” - Universitatea din Oradea

Lansare de carte – un volum „reper în literatura de marketing”

mic carte marketing
Știri

Lansare de carte – un volum „reper în literatura de marketing”

Facultatea de Științe Economice a Universității din Oradea organizează, sâmbătă – 27 septembrie 2025, de la ora 10:00, în Sala de conferințe a Bibliotecii Universității, un eveniment considerat de anvergură pentru lumea academică și mediul de afaceri: lansarea volumului „Marketing Theory and Practice in Romania – Model for the Developing World”, editat de prof. univ. dr. emeritus Nicolae Alexandru Pop, doctor honoris causa al Universității din Oradea, figură emblematică a școlii de marketing românești.

„Lucrarea, publicată la prestigioasa editură Springer, reprezintă o sinteză a patru decenii de reflecție și practică în marketing, integrând contribuțiile unor autori consacrați și a unor cercetători din noua generație. Cartea explorează atât evoluțiile conceptuale – de la marketingul tranzacțional la cel relațional și digital – cât și multiple studii de caz din România, cu valoare de model pentru economiile emergente”, subliniază conf. univ. dr. Dorin Coita, coautor.

Volumul reunește contribuțiile a peste douăzeci de autori: cadre universitare, cercetători și practicieni de prestigiu din România și din străinătate. Printre aceștia se regăsesc profesori consacrați ai Academiei de Studii Economice din București, ai Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, ai Universității din Oradea și ai Universității Emanuel din Oradea precum și ai altor centre universitare, specialiști cu experiență internațională în domenii precum marketingul relațional, neuromarketing, marketingul educațional sau politic sau marketingul organizațiilor nonprofit.

Structurată în 24 de capitole, lucrarea oferă o perspectivă completă asupra marketingului contemporan: Transformări paradigmatice: de la Marketing 1.0 la 6.0, în paralel cu evoluția internetului și a economiei digitale, Inovații și cercetare: neuromarketing, inteligență artificială, analiza comportamentului consumatorului în era digitală, Marketing aplicat în diverse sectoare: retail, turism, educație, sport, asigurări, organizații nonprofit, Dimensiuni sociale și politice: marketingul relațional, marketingul politic, marketingul internațional și intercultural, Perspective de viitor: sustenabilitate, etică, integrarea tehnologiilor emergente în strategiile de marketing.

„Evenimentul va fi mai mult decât o lansare de carte, prilejul unui dialog între profesori, cercetători, studenți și practicieni ai marketingului. Participanții vor avea șansa de a descoperi: cum poate experiența românească în marketing să inspire economiile emergente, care sunt noile direcții ale cercetării în domeniu, cum se poate integra etica, inovația și digitalizarea într-un marketing responsabil și orientat spre viitor”, a mai adăugat conf. univ. dr. Dorin Coita.

Editorul cărții, prof. univ. dr. emeritus Nicolae Alexandru Pop, este o personalitate care a modelat marketingul românesc. Născut la Oradea, profesorul Nicolae Alexandru Pop este fondatorul Școlii de Marketing Relațional de la București și o personalitate recunoscută internațional pentru contribuțiile sale în domeniu. Cu o carieră didactică și științifică impresionantă, desfășurată atât în România, cât și la universități de prestigiu din: Germania, Canada, Franța și Maroc, universitarul a reușit să transforme marketingul românesc într-un reper pentru alte economii emergente. Distins cu Crucea de Merit în rang de Cavaler a Ordinului Republicii Federale Germania (2015), profesorul Nicolae Alexandru Pop a coordonat numeroase teze de doctorat și a format generații de specialiști în marketing.

Echipa de Comunicare – Universitatea din Oradea

Arhivă

Tag-uri Populare

Group 6 CopyCreated with Sketch.

More Information?

Fill out your details and we will get back to you as soon as possible.