Unicamp Preloader

Studentul Narcis Haiaș lansează aplicația care îți spune totul despre orașul tău - Universitatea din Oradea

Studentul Narcis Haiaș lansează aplicația care îți spune totul despre orașul tău

MIC sas trei
Știri

Studentul Narcis Haiaș lansează aplicația care îți spune totul despre orașul tău

„Oradea Experience” e afacerea unui student al Universității Oradea care visează să cucerească Europa.

Pentru Narcis Haiaș, absolvent al Facultății de Științe Socio-Umane, azi student al Facultății de Inginerie Energetică și Management Industrial – programul de studii Energetică și Tehnologii Informatice, vineri – 7 noiembrie 2025 va fi o zi mare. E ziua în care va fi lansată, online, aplicația: „Oradea Experience”.

„Aplicația noastră e cu totul diferită de alte aplicații, e un cumul de funcționalități, unică în România și, îndrăznesc să cred, și în Europa”, spune Narcis despre rodul muncii sale din ultimii doi ani. Dincolo de faptul că își propune să pună la dispoziția utilizatorilor informații despre „tot ceea ce se întâmplă în Oradea”, aplicația realizată de studentul orădean și echipa lui are un „forum centralizat și multe alte interacțiuni”.

„Am pornit, practic, de la o problemă. Se întâmplă să nu știi ce să faci sau ce se petrece în Oradea. Noi vrem să revitalizăm orașul, să oferim comunității șansa de a fi la curent cu tot ceea ce se întâmplă în Oradea și cu tot ceea ce oferă ea: evenimente, activități, obiective turistice,  companii, produse și serviciile acestora”, povestește Narcis.

Excursie la Paris!

La numai 23 de ani, după ce a luat literalmente la pas multe dintre companiile orădene, spunând ce vrea să facă și invitându-le să-i fie parteneri, studentul Universității din Oradea a reușit să adune în jurul ideii sale de afaceri peste 120 de firme și instituții din oraș: Muzeul Țării Crișurilor, Biblioteca Județeană, CSM, Visit Oradea, companii din horeca, sport, outdoor, cultură, activities… „Things to do” e ideea cheie la „Oradea Experience”, însă aplicația abundă în „metode de gamificare”. „Am căutat soluții la întrebări ca: «De ce ar sta oamenii pe aplicație? Cum putem să-i facem să interacționeze mai mult?» Și răspunsurile par să fi venit simplu, unul după celălalt: comentarii, puncte care cresc nivelul de utilizator, niveluri care, la rândul lor, deschid noi oportunități de cunoaștere, deblochează „recompense”… „Avem, în acest moment, peste 700 de recompense, de la parteneri, disponibile pentru cei care vor utiliza aplicația noastră: vouchere, reduceri, gratificări, acces gratuit la evenimente…”, explică Narcis. „Oradea Experience” va avea concursuri săptămânale și un program „Give away”. „Descărcând aplicația și dând «follow», urmăritorii noștri pot câștiga o excursie la Paris. Pentru studenți, „Oradea Experience” promite trei stagii gratuite, de tip work and travel, în SUA.

Îndrăznește să… „Experience”!

Afacerea tânărului orădean s-a născut din voință. „Stăteam acasă și mă gândeam ce business să încep. Am și acum un carnețel cu 30-40 de idei de afaceri. În acel moment, asta a fost ideea care a rezistat cel mai bine analizelor mele. Am citit 50-60 de cărți despre business, înainte să încep. Am devorat toate emisiunile gen «Imperiul leilor». Am urmărit, pe net, multe alte materiale despre afaceri”.

Din luna martie 2025 „Oradea Experience” e o companie în toată regula, cu sediu în Incubatorul de Afaceri Oradea și departamente de: marketing, IT, design HR… Cel mai tânăr dintre angajați, toți orădeni, are 17 ani, iar cel mai „bătrân” 26. Pentru clipul de lansare, Narcis a angajat cel mai bun videograf din zonă și trei actori. „Oradea Experience” a beneficiat și de o finanțare europeană. Câteva zeci de mii de euro, câștigați într-un concurs la care proiectul a ieșit primul, din 1.000. Cu toate astea, Narcis mărturisește că n-a luat, până acum, niciun leu salariu. Nu vrea, zice el, să cadă în capcana de a fi prea atent la câștiguri, uitând de ce a lansat această afacere.

Afacerist, altruist

Tânărul om de afaceri are planuri mari de viitor, în primele luni de la lansarea aplicației, mai vrea să aducă în proiectul său alte 100-150 de companii locale și nu mai puțin de 10.000 de utilizatori, până la primăvară. În 2026, „Experience…” se va lansa la Cluj, apoi în alte orașe din țară. Narcis plănuiește să își francizeze afacerea în Europa de Est și, de ce nu?, pe întregul continent.

Studentul orădean, care pare făcut să devină un mare om de afaceri, are, oarecum paradoxal, alte visuri. „Vreau să mă întorc la Psihologie”, spune Narcis. Și-ar dori ca „afacerile lui să lucreze pentru el”, dându-i timp să se dedice pasiunii sale. „Vreau să fiu psiholog în antreprenoriat, business psychologist” – un domeniu încă aproape necunoscut la noi. „Cred că adevărata mea vocație este să-i ajut pe alții să își descopere drumul sau să și-l remodeleze”.

Echipa de Comunicare – Universitatea din Oradea

Arhivă

Tag-uri Populare

Recent Comments

Niciun comentariu de arătat.
Group 6 CopyCreated with Sketch.

More Information?

Fill out your details and we will get back to you as soon as possible.