Un echipaj de studente de la Muzică ia „Marele Premiu” S-M-ART
3 iunie 2025 2025-06-03 11:46Un echipaj de studente de la Muzică ia „Marele Premiu” S-M-ART
Studenții Departamentului de Muzică, al Facultății de Arte, au toate șansele să intre cu dreptul în viață. Pe lângă alte materii de specialitate, viitorii muzicieni studiază și Managementul Artistic. Și o fac foarte bine!
La finele săptămânii trecute, un echipaj format din șapte fete, studente ale Universității din Oradea, și-a adjudecat, obținând punctajul maxim, „Marele Premiu” al Concursului Național de Antreprenoriat și Management Artistic, S-M-ART, organizat online de Facultatea de Arte „George Enescu” din Iași. Cele cinci studente, având-o drept coordonator pe conf. univ. dr. Ariadna Mircescu, profesoara lor de flaut și director al Departamentului de Muzică din Facultatea de Arte, au impresionat juriul concursului cu proiectul „Atelierul din note ruginite”. Ideea afacerii a pornit, spune una dintre studente, Daniela Cabalaș, de la o realitate cât se poate de concretă, acută chiar. „Ateliere specializate în recondiționarea instrumentelor muzicale nu există. Sau, dacă cumva sunt și nu știm noi de ele, sunt foarte puține”. Așadar, cele șapte viitoare muziciene s-au gândit că recondiționarea de instrumente muzicale ar putea deveni o afacere de succes. De altminteri, Daniela Cabalaș ia foarte în serios ideea, spunând că vrea să o transforme în realitate. „De pildă, nu sunt specialiști în recondiționarea instrumentelor de suflat”, spune flautista. „Am putea să contribuim la pregătirea unor tineri în acest sens și apoi să-i angajăm în ateliere care să recondiționeze instrumente vechi, să le revândă sau chiar să le închirieze. Sunt mulți copii care cochetează cu muzica și, în cele din urmă, renunță. În acest caz, instrumentul este o cheltuială în plus pentru familie”, explică Daniela Cabalaș. Studenta Universității din Oradea spune că nu este de neglijat nici dimensiunea de sustenabilitate a afacerii. „Sper să pot obține finanțare, printr-un start-up de exemplu, pentru această afacere”, adaugă antreprenorul în devenire.

Conf. univ. dr. Ariadna Mircescu subliniază că performanța echipei orădene este una câte se poate de meritorie. „În concurs au fost înscrise 37 de idei de afaceri, de la universități cu tradiție și profil artistic din: Iași, Cluj, București, Arad, Brașov. Târgoviște și Târgu Mureș. Proiectul fetelor noastre a fost foarte bun. Dacă, înainte, opțiunile unui absolvent de muzică erau destul de limitate, acum materii precum Managementul Artistic, dau studenților o șansă în plus ca să se realizeze profesional”, spune directorul Departamentului de Muzică.
Elementul care a făcut diferența, observă studenta Ana-Maria Cabalaș și ea membră a echipei câștigătoare, a fost calitatea prezentării proiectului „Atelierul din note ruginite”. „Un bun om de afaceri trebuie să știe să-și vândă ideea. Noi am știut să o facem cel mai bine. Prezentarea pe care am conceput-o «Atelierului din note ruginite» a fost una dinamică, interactivă, pentru care am pus la care un întreg scenariu”, explică Ana-Maria Cabalaș. În plus, adaugă conf. univ. dr. Ariadna Mircescu, echipa orădeană a fost, ca de fiecare dată: „bine pregătită, omogenă și disciplinată, așa cum trebuie să fie un muzician adevărat”.
Din „lotul” viitoarelor femei de afaceri mai fac parte studentele: Denisa Hulban, Adina Botănel, Bancsi Edina, Borbiro Timea și Tania Gheorghiță. Cu toate, împreună cu „căpitanul” conf. univ. dr. Ariadna Mircescu: „Foarte mândre să reprezentăm Universitatea din Oradea!”

Echipa de comunicare – Universitatea din Oradea