Cercuri – Facultatea de Stiinte Socio-Umane
14 ianuarie 2025 2025-02-14 13:10Cercuri – Facultatea de Stiinte Socio-Umane
În cadrul Facultăţii de Ştiinţe Socio-Umane funcţionează următoarele cercuri ştiinţifice studenţeşti:
Nr. Crt. | Denumirea cercului | Departament/e | Organizator/i |
---|---|---|---|
1. | Cercul de Asistenţă Socială | Departamentul de Sociologie-Asistenţă Socială | conf. univ. dr. Florica Ştefănesculector univ. dr. Simona Bodogailector univ. dr. Claudia Oşvat |
2. | Gaming Studies Group | Departamentul de PsihologieDepartamentul de Ştiinţe ale Educaţiei | lect. univ. dr. Marius Drugaşlect. univ. dr Dan Pătroc |
3. | Cercul de cercetare sociologica | Departamentul de Sociologie, Asistenţă-Socială | prof. univ. dr. Adrian Hatoscerc. St. Dr. Sorana Saveanu |
4. | Cercul de Psihologie educaţională | Departamentul de Psihologie | prof. univ. dr. Elena Bonchişlect. univ. dr. Daniela Roman |
CERCUL DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ
Coordonatori:
- conf. univ. dr. Florica Ştefănescu
- lector univ. dr. Simona Bodogai
- lector univ. dr. Claudia Oşvat
Plan de activitate pentru anul universitar 2013-2014
Cercul de Asistenţă Socială se desfăşoară bilunar în cadrul Facultăţii de Ştiinţe Socio-Umane, Departamentul de Sociologie-Asistenţă Socială. Sunt invitaţi să participe studenţi din cadrul facultăţii sau din exteriorul acesteia (atât de la nivel de licenţă, cât şi de la nivel de master). Bilunar afişam la avizier tema cercului, locaţia, data şi ora la care se desfăşoară. Studenţii sunt anunţaţi şi prin intermediul adreselor de email de grup. De fiecare dată sunt invitaţi pentru prelegeri, dezbateri specialişti din exterior, din instituţiile de practică, şi se apelează la o serie de metode interactive.
Teme planificate pentru acest an universitar sunt:
- Protecţia specială a copilului
- Educaţia prin muncă a copiilor, între necesitate şi abuz
- Metode de prevenţie în asistenţă socială
- Voluntariatul şi şansele de angajare
CERCUL ŞTIINŢIFIC STUDENŢESC “GAMING STUDIES GROUP”
Coordonatori:
- lect. univ. dr. Marius Drugaş
- lect. univ. dr. Dan Pătroc
Anul înfiinţării: 2011
Frecvenţa întâlnirilor: săptămânal, cu excepţia vacanţelor şi a sesiunilor
Locaţia întâlnirilor: Campus 2, sălile X01, Z05
Participanţi: studenţi ai specializării Psihologie, anii I, II şi III
Contact: http://groups.yahoo.com/neo/groups/GamingStudies/info
Numele şi prenumele participanţilor: Chiriac Răzvan, Coloja Răzvan, Doringer Brigitta, Puşcaş Andrei, Rogojan Paula, Stamatian Radu, Szabo Tamas
Obiectivul cercului:
- cercetarea empirică a psihologiei jocurilor video, indiferent de platformă;
- schimbul de opinii cu privire la experienţa jocului video
Plan de activitate pentru anul universitar 2013-2014
- octombrie-noiembrie 2013: reluarea activităţii, înregistrarea noilor membri, stabilirea planului de activitate; responsabil: Marius Drugaş
- 25-26 octombrie 2013: participare la cea de-a IV-a ediţie a Conferinţei Naţionale a Psihologilor Şcolari, Băile Felix, cu lucrarea “Mit şi adevăr despre utilitatea jocurilor video educative”;
- decembrie-martie 2013: achiziţie domeniu şi realizare site (www.GamingStudies.com); responsabili: Coloja Răzvan, Stamatian Radu;
- ianuarie-martie 2014: call for papers, primul număr al revistei open access Gaming Studies; responsabili: Marius Drugaş, Dan Pătroc, Chiriac Răzvan;
- aprilie-mai 2014 – diseminarea activităţii cercului studenţesc (Săptămâna ştiinţifică a Universităţii din Oradea etc);
- septembrie-octombrie 2014: reluarea activităţii grupului; înregistrarea noilor membri; stabilirea planului de activitate; înscrierea şi participarea la cea de-a IV-a ediţie a Conferinţei Naţionale a Psihologilor Şcolari; responsabil: Marius Drugaş;
- noiembrie-decembrie 2014: lansarea primului număr al Gaming Studies şi organizarea primei conferinţe cu participare virtuală pe tema psihologiei jocurilor video; locaţie: Oradea; responsabili: Marius Drugaş, Dan Pătroc.
CERCUL DE CERCETARE SOCIOLOGICA
Coordonatori: prof.univ.dr. Adrian Hatos, cerc. st. dr. Sorana Saveanu
CERCUL DE PSIHOLOGIE EDUCAŢIONALĂ INVAŢĂ SĂ ÎNVEŢI! TEHNICI DE ÎNVĂŢARE EFICIENTĂ
Coordonatori: prof.univ.dr. Elena Bonchiş, lect. univ.dr. Daniela Roman
Formatori: conf. univ.dr. Monica Secui, lect. univ.dr. Delia Bîrle
Plan de activitate pentru anul universitar 2013-2014
Obiective generale:
- să definească activitatea de învăţare şi procesele psihice majore care intervin în învăţare (motivaţia, procesele afective, memoria şi cogniţia) în concordanţă cu modelele învăţării.
- să-şi identifice propriile strategii şi stiluri de învăţare în cadrul activităţilor propuse în funcţie de diferitele tipologii prezentate analizând relevanţa acestora pentru formarea profesională.
- să stabilească principiile unei strategii eficiente de dezvoltare personală prin considerarea elementelor specifice determinate de caracteristicile învăţării la vârsta adultă.
- să deprindă tehnici eficiente de învăţare pentru dezvoltarea personala si profesionala.
- Încurajarea reflecţiei personale şi a auto-formării
TEMA1: Activitate introductivă
SCOP: : informarea participanţilor cu privire la programul desfăşurat, obiectivele acestuia şi obţinerea acordului de participare; cunoaşterea aprofundată a dezvoltărilor teoretice, metodologice şi practice specifice domeniului psihologiei învăţării
TEMA 2: Strategii şi stiluri de învăţare
SCOP: – familiarizarea cu teoriile relevante ale stilurilor de învăţare; identificarea propriilor strategii şi stiluri de învăţare
TEMA 3: Învăţarea prin cooperare
SCOP : Formarea deprinderii de a lucra în echipă
TEMA4: Managementul informaţiilor şi al învăţării
SCOP: Identificarea tehnicilor care conduc la structurarea şi redactarea lucrărilor ştiinţifice
TEMA 5: Planificarea şi managementul învăţării
SCOP: Planificarea eficientă a timpului pentru învăţare
TEMA 6: Citire/Studiu eficient
SCOP: formarea de abilităţi şi deprinderi de utilizare a unor tehnici eficiente de citire si studiu efficient
TEMA 7: Luarea notiţelor
SCOP: Folosirea unui mod mai eficient de luare a notitelor aplicând Sistemul Cornell
m2: fişa de lucru nr. 2: Coli de xerox pentru Sistemul Cornell
TEMA 8: Harta Conceptuală
Scop: Transmitere de cunoştinţe în legătură cu elaborarea unei hărţi conceptuale
TEMA 9: Tehnici de învăţare
SCOP: Aprofundarea tehnicilor de învăţare eficientă pentru examen