Studenții străini de la Universitatea din Oradea descoperă frumusețile României
17 noiembrie 2025 2025-11-17 15:44Peste 100 de studenți internaționali au fost, la sfârșitul săptămânii trecute, în vizită la Salina Turda.
Compartimentul Admitere 365 al Universității din Oradea a organizat, pentru studenții străini care învață în orașul de pe Crișul Repede, o excursie educațional – culturală la Salina Turda.
La acest evenimentul care, spun organizatorii: „a urmărit să contribuie la consolidarea dimensiunii internaționale a vieții și activității Universității din Oradea, precum și familiarizarea studenților cu patrimoniul cultural românesc”, au luat parte peste 100 de studenți internaționali. Programul a inclus deplasarea din Oradea, vizita ghidată a Salinei Turda și activități de socializare interculturală.

„Ne-am bucurat să vedem cât de mult au apreciat studenții noștri internaționali experiența de la Salina Turda. Pentru mulți a fost primul contact direct cu un reper important din patrimoniul României, iar entuziasmul lor ne confirmă că astfel de activități creează comunitate, încurajează dialogul intercultural și susțin, pe termen lung, procesul de internaționalizare al universității”, a declarat Corina Ardelean, coordonatoarea Compartimentului Admitere 365.
Inițiativa face parte din proiectul FDI 2025 – CNFIS-FDI-2025-F-0335, o serie de acțiuni prin care Universitatea din Oradea consolidează integrarea academică și socială a studenților internaționali și promovează patrimoniul cultural al României. Excursia a fost organizată logistic de echipa proiectului, cu sprijinul voluntarilor, studenți ai Universității din Oradea. „A fost un plus adus activităților noastre de mentorat, dedicate orientării și integrării studenților străini, activități dintre care aș mai aminti evenimentele culturale și acțiunile de promovare a ofertei educaționale a Universității din Oradea”, a mai adăugat coordonatoarea Compartimentului Admitere 365.
Echipa de Comunicare – Universitatea din Oradea
Rezultate bune pentru studenții orădeni la „Student Design & Manufacturing Competition 2025”
17 noiembrie 2025 2025-11-17 15:11Ediția a V-a a competiției naționale dedicată studenților s-a desfășurat la Universitatea din Oradea.
Universitatea din Oradea a găzduit, în data de 14 noiembrie 2025, cea de-a V-a ediție a Concursului Național Studențesc „Student Design & Manufacturing Competition 2025” (SDMC). Evenimentul, considerat a fi unul de referință în domeniile proiectării tehnice, manufacturării asistate și inovării tehnologice, a avut loc la Centrul de Transfer Tehnologic. Competiția a fost organizată de Facultatea de Inginerie Managerială și Tehnologică, prin Departamentul de Inginerie Industrială, sub egida Asociației Universitare de Ingineria Fabricației, Academiei de Științe Tehnice din România și a Asociației pentru Inginerie Integrată și Management Industrial.

La ediția din acest an au participat 19 echipe din cadrul a șase universități: Universitatea Națională de Știință și Tehnologie POLITEHNICA București, Universitatea „Transilvania” din Brașov, Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași, Universitatea Națională de Arte „George Enescu” din Iași, Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați, Universitatea din Oradea. Studenții au prezentat prototipuri funcționale, sisteme mecatronice, dispozitive medicale, soluții pentru robotică, structuri experimentale și proiecte inovatoare cu aplicabilitate directă în industrie. Proiectele au fost evaluate de specialiști din companii de renume: COMAU România, EBM-PAPST Automotive & Drives România, S.C. PLASTOR S.A. Oradea, ALLENGRA GmbH Oradea, MEDICAD (ZalaMedical) România.
„Colaborarea cu mediul industrial a oferit studenților oportunitatea de a primi feedback specializat și de a interacționa direct cu potențiali angajatori. SDMC 2025 a promovat creativitatea tehnică, munca în echipă și competențele de proiectare și experimentare. Participanții au demonstrat aptitudini deosebite în proiectare asistată, dezvoltare de prototipuri, integrarea tehnologiilor moderne, optimizarea proceselor de fabricație și cercetare experimentală”, spune prof. univ. dr. ing. Florin Blaga, directorul Departamentului de Inginerie Industrială.

Premiile I, II și III, alături de mențiunile și premiile speciale, au fost acordate pentru proiecte remarcabile în domenii precum: dispozitive medicale, sisteme de sudare, structuri termo-mecanice, sisteme autonome, mobilier stradal inteligent, aplicații AI pentru controlul echipamentelor CNC, sisteme robotice modulare și altele. Lista completă a echipelor, proiectelor și coordonatorilor se regăsește în ANEXA 1 – Tabelul oficial al rezultatelor SDMC 2025.
„Membrii juriului și invitații au apreciat nivelul ridicat al proiectelor, calitatea prezentărilor tehnice, profesionalismul participanților și organizarea evenimentului. Ediția a V-a a SDMC 2025 a confirmat importanța colaborării dintre mediul universitar și cel industrial în stimularea inovației tehnice și formarea viitoarei generații de ingineri creativi și adaptabili. Universitatea din Oradea adresează mulțumiri tuturor participanților, coordonatorilor, membrilor juriului și partenerilor pentru contribuția la succesul acestei ediții”, a mai declarat prof. univ. dr. ing. Florin Blaga.

Echipa de Comunicare – Universitatea din Oradea
ANEXA 1 – Tabelul oficial al rezultatelor SDMC 2025
Premii principale
| Premiul | Echipa | Titlul proiectului | Coordonator(i) | Universitatea |
| Premiul I | Penyacsek Amos-Ștefan Cîrja Cătălin-Dănuț | Dispozitiv medical de răcire reglabilă a zonei post-operatorii folosind principiul Peltier | Șl.dr.ing. Negrău Dan Claudiu | Universitatea din Oradea |
| Premiul II | Fedeleș Mihai-Alexandru Tașcă Christian | Proiectarea unui dispozitiv pentru sudare curbilinie utilizând tractoare de sudare | Conf.dr.ing. Rîpanu Marius Ionuț, Asist.dr.ing. ErmolaI Vasile | Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” Iași |
| Premiul III | Penyacsek Amos, Cîrja Cătălin-Dănuț, Purtan Andrei Ioan | Dispozitiv pentru măsurarea ratei de transfer termic în contact | Șl.dr.ing. Negrău Dan Claudiu | Universitatea din Oradea |
Mențiuni
| Mențiune | Echipa | Proiect | Coordonatori | Universitatea |
| Mențiune I | Stolniceanu Ștefan Adrian, Burleanu Sebastian-Bogdan, Stoica Bogdan-Cristian, Ispas Radu Cristian | Șa inteligentă cu reglaj adaptiv al suspensiei | Șl.dr.ing. Cazacu Carmen-Cristiana, Ing. Cazacu Dragoș-Alexandru | Universitatea Națională de Știință și Tehnologie POLITEHNICA București |
| Mențiune II | Oprea Peter, Cazacu Ana-Maria, Obreja David Andrei | A.R.E.S. – Absorbtion of Radar Electromagnetic Signals | Șl.dr.ing. Buican George Răzvan | Universitatea „Transilvania” din Brașov |
| Mențiune III | Severin Gabriela, Buhaș (Negrău) Camelia-Florina | Evaluarea proprietăților mecanice ale polioximetilenei | Conf.dr.ing. Pop Alin-Florin, Dr.ing. Ilie Sorin | Universitatea din Oradea |
Premii speciale – COMAU România
| Echipa | Proiect | Coordonatori | Universitatea |
| Gheorghe-Năftăilă Delia, Molnoș-Velcea David-Alexandru, Uleanu Eduard-Alexandru | Sistem hibrid PLA–TPU pentru grippere 3D – analiză experimentală | Șl.dr.ing. Cazacu Carmen-Cristiana, Ing. Cazacu Dragoș-Alexandru | Universitatea Națională de Știință și Tehnologie POLITEHNICA București |
| Nașu Teodor-Cristian, Draguțu Matei, Hanga Mihail | Sistem modular de încărcare automată a inserturilor | Șl.dr.ing. Cazacu Carmen-Cristiana, Ing. Cazacu Dragoș-Alexandru | Universitatea Națională de Știință și Tehnologie POLITEHNICA București |
Premii speciale – EBM-PAPST Automotive & Drives România
| Echipa | Proiect | Coordonatori | Universitatea |
| Vasile Andrei Damian, Șelaru Carmen Cristina Ioana, Negrilă Gabriel Valentin, Gava Florentin-Cosmin | Robot autonom pentru divertisment | Șl.dr.ing. Cazacu Carmen-Cristiana, Ing. Cazacu Dragoș-Alexandru | Universitatea Națională de Știință și Tehnologie POLITEHNICA București |
| Preda Robert-Alexandru-Mariaș, Florea Rucsandra Maria | Sistem robotic autonom pentru manipularea paleților | Șl.dr.ing. Cazacu Carmen-Cristiana, Ing. Cazacu Dragoș-Alexandru | Universitatea Națională de Știință și Tehnologie POLITEHNICA București |
Premii speciale – PLASTOR S.A.
| Echipa | Proiect | Coordonatori | Universitatea |
| Mogda Delia-Mihaela, Caraman Cosmin-George, Rizea Claudia-Andra, Cojocea Ioana, Pîrvu Roxana-Alexandra, David Maria Carla | Design și imprimare 3D pentru mobilier stradal | Prof.dr.ing. Feteacău Catalin, Prof.dr.ing. Stan Felicia, Conf.dr. Purcaru Sorin, Ing. Năstase Mihăiță | Universitatea „Dunărea de Jos” Galați & Universitatea Națională de Arte „George Enescu” Iași |
| Molnoș-Velcea David-Alexandru Uleanu Eduard-Alexandru | Integrarea inteligenței artificiale în sistemele de control ale routerelor CNC laser pentru optimizarea preciziei și eficienței | Coordonatori: Șl.dr.ing. CAZACU Carmen-Cristiana Ing. CAZACU Dragoș-Alexandru | Universitatea Națională de Știință și Tehnologie POLITEHNICA București |
Premii speciale – ALLENGRA GmbH
| Echipa | Proiect | Coordonatori | Universitatea |
| Codreanu Ștefan-Cristian, Apreotesei Robert Cristian | Sistem de propulsie ionic conico-circular | Șl.dr.ing. Buican George Răzvan | Universitatea „Transilvania” din Brașov |
| Nica Rareș Daniel, Odoroagă Vlad-Ionuț, Pufu Andrei Florin, Andrei Patrick Cristian | EduBot Xplorer – Sistem autonom mobil | Conf.dr.ing. Abaza Bogdan, Prof.dr.ing. Doicin Cristian | Universitatea Națională de Știință și Tehnologie POLITEHNICA București |
Premiu special – Facultatea de Inginerie Managerială și Tehnologică
| Echipa | Proiect | Coordonatori | Universitatea |
| Florea Buchet Denisa Maria, Etveș Andra Gabriela, Sava Tudor | „Orbit” | Șl.dr.ing. Buican George Răzvan | Universitatea „Transilvania” din Brașov |
Documente italiene despre țările române, sec. XVI-XVIII
17 noiembrie 2025 2025-11-17 14:45Prof. univ. dr. habil. Cristian Luca, directorul Institutului Român de Cultură și Cercetare Umanistică de la Veneția, a conferențiat la Universitatea din Oradea.
În cadrul ediției a XVI-a a Sesiunii Naționale cu participare internațională a doctoranzilor în istorie, vineri – 14 noiembrie 2025, în Aula Magna a Universității din Oradea, a avut loc conferința: „Contribuții la cunoașterea istoriei spațiului românesc pe temeiul surselor documentare italiene (secolele XVI–XVIII)”.Protagonistul evenimentului a fost prof. univ. dr. habil. Cristian Luca, directorul Institutului Român de Cultură și Cercetare Umanistică de la Veneția.Întâlnirea cu istoria a fost moderată de prof. univ. dr. habil. Sorin Șipoș, prorectorul Universității din Oradea și prof. univ. dr. habil. Gabriel Moisa, decanul Facultății de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării și managerul Muzeului Țării Crișurilor Oradea – Complex Muzeal.

Evenimentul științific a evidențiat rolul surselor italiene în reconstrucția istoriei spațiului românesc, subliniind importanța cercetării interdisciplinare și a cooperării academice internaționale. Au fost prezentate diverse documente din arhivele italiene, extrem de importante pentru cunoașterea istoriei spațiului românesc în secolele XVI-XVIII.
Cristian Luca (n. 13 august 1974, București) a urmat studii de licență și masterat la Universitatea din București, Facultatea de Istorie, în 2006 obținând titlul de Doctor în Istorie al aceleiași universități. A parcurs toate treptele carierei universitare la Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați: de la preparator, apoi lector, conferențiar, până la profesor universitar de Istorie medievală şi pre-modernă a românilor şi a Europei Răsăritene. Din 2014, Cristian Luca a ocupat funcția de director adjunct la Institutul Român de Cultură şi Cercetare Umanistică din Veneția, ulterior devenind director. În anul 2021, i s-a conferit titlul de Doctor Honoris Causa al Universității Naționale și Capodistriene din Atena (Grecia). Printre principalele teme de cercetare ale profesorului Cristian Luca se numără: diplomația occidentală la Constantinopol în veacurile XVI–XVII; istoria social-economică a Principatelor Române în epoca modernă timpurie și relațiile diplomatice și comerciale dintre statele italiene și Europa Răsăriteană. Universitarul român este autorul a mai multor studii și volume, între care: Petru Cercel – un domn umanist în Țara Românească; Țările Române și Veneția în secolul al XVII-lea. Din relațiile politico-diplomatice, comerciale și culturale ale Țării Românești și ale Moldovei cu Serenissima și Dacoromano-Italica. Studi e ricerche sui rapporti italo-romeni nei secoli XVI-XVIII.

Sesiunea Națională cu participare internațională a doctoranzilor în istorie, s-a desfășurat la Universitatea din Oradea, în perioada 14-16 noiembrie 2025, fiind organizată de Facultatea de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării, Școala Doctorală de Istorie și Centrul de Studii Interdisciplinare „Silviu Dragomir”, în colaborare cu Muzeul Țării Crișurilor.
Echipa de Comunicare – Universitatea din Oradea
,,200…PENTRU AVRAM IANCU!”
17 noiembrie 2025 2025-11-17 14:41Premianții proiectului aniversar s-au întâlnit la Universitatea din Oradea.
De această dată, Aula Magna a Universității din Oradea a fost plină de elevi, studenți și cadre didactice, veniți cu toții pentru a lua parte la festivitatea de acordare a diplomelor atribuite unităților școlare participante la proiectul județean cu participare internațională „200… PENTRU AVRAM IANCU!”.
Proiectul, derulat în anul școlar 2024–2025 și adresat școlilor din județul Bihor, a urmărit promovarea personalității lui Avram Iancu și a valorilor care i-au definit activitatea, în rândul elevilor de gimnaziu și liceu, la împlinirea a 200 de ani de la nașterea Crăișorului Munților. În cadrul proiectului, elevii au vizionat docudrama „Avram Iancu împotriva Imperiului”, realizată de Casa de Producție PaPa Pictures, cu sprijinul istoricilor de la Universitatea din Oradea, și au pus în scenă o piesă de teatru dedicată vieții și activității Eroului Național.

Coordonarea proiectului a fost asigurată de:
• prof. univ. dr. habil. Sorin Șipoș, Prorector al Universității din Oradea,
• prof. univ. dr. habil. Gabriel Moisa, Decan al Facultății de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării și Manager al Muzeului Țării Crișurilor,
• prof. Mihaela Biriș, Inspector în cadrul Inspectoratului Școlar Județean Bihor.
Seria de evenimente ,,200…PENTRU AVRAM IANCU!” a fost organizată de Universitatea din Oradea (Facultatea de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării, Școala Doctorală de Istorie, Centrul de studii Interdisciplinare „Silviu Dragomir”) împreună cu Muzeul Țării Crișurilor Oradea – Complex Muzeal și Inspectoratul Școlar Județean Bihor.

La evenimentul din Aula Magna au participat elevi și cadre didactice de la cele 76 de unități școlare din județul Bihor implicate în proiect. Și, după cum spun organizatorii, aceasta a fost „un semn de recunoaștere a contribuției lor la păstrarea și valorificarea memoriei lui Avram Iancu”.
Au luat cuvântul:
- Prof. univ. dr. habil. Sorin Șipoș,
- Prof. univ. dr. habil. Gabriel Moisa,
- Prof. dr. Alin Serafim Ștefănuț, inspector general în cadrul Inspectoratului Școlar Județean Bihor,
- Prof. univ. dr. habil. Cristian Luca, director al Institutului Cultural Român și de Cercetare Umanistică de la Veneția,
- Prof. Mihaela Biriș, inspector de specialitate în cadrul Inspectoratului Școlar Județean Bihor.
Fiecare dintre vorbitori a subliniat importanța legăturii dintre mediul academic și mediul preuniversitar în promovarea istoriei naționale și a figurilor sale reprezentative în mediul școlar și în comunitățile locale.
Echipa de Comunicare – Universitatea din Oradea
Atelier interactiv EU GREEN despre risipa alimentară și hrana sănătoasă
17 noiembrie 2025 2025-11-17 11:20Un „Angajament pentru economie și societate sustenabile”.
Universitatea din Oradea organizează, sub patronajul alianței academice EU GREEN, workshopul intitulat: „Reducerea risipei alimentare – Nutriție și hrană sănătoasă”.
Evenimentul va avea loc miercuri – 19 noiembrie 2025, începând cu ora 14:00, la sediul Facultății de Științe Economice și face parte din pachetul de activități ale WP 5 „Angajament pentru economie și societate sustenabile”.
„Acest atelier interactiv EU GREEN are ca scop creșterea nivelului de conștientizare al studenților cu privire la risipa alimentară, impactul acesteia asupra sănătății și mediului, precum și formarea unor strategii practice pentru reducerea risipei, prin consum sustenabil și obiceiuri alimentare sănătoase”, spune ș. l. dr. Mariana Ganea, gazda evenimentului.

Participanții vor fi introduși în importanța reducerii risipei alimentare ca parte a unui stil de viață mai sănătos și mai sustenabil. Ei vor explora consecințele pe care risipa de alimente le are asupra mediului, vor învăța tehnici eficiente de planificare a meselor și de depozitare a hranei și vor descoperi modalități de a integra alimente nutritive și cu risc redus de risipă în rutina lor zilnică.
„Prin discuții, demonstrații și activități practice, tinerii își pot dezvolta abilități utile și strategii de luare a deciziilor în cunoștință de cauză, care sprijină atât bunăstarea personală, cât și protejarea planetei”, a mai explicat ș. l. dr. Mariana Ganea.
Echipa de Comunicare – Universitatea din Oradea
Împreună pentru economia aplicată
17 noiembrie 2025 2025-11-17 10:58Workshop la Facultatea de Științe Economice – „Perspectivele angajatorilor în formarea economiștilor”
Sala Consiliului de Administrație a Universității din Oradea a găzduit vineri – 14 noiembrie 2025, un workshop organizat de Facultatea de Ştiinţe Economice. Evenimentul a fost dedicat dialogului dintre mediul universitar și cel economic, fiind parte a manifestărilor Săptămânii „Împreună pentru economia aplicată”, o inițiativă pilot a #FSEOradea.
La workshop au participat reprezentanți ai mai multor companii partenere: BCR – Banca Comercială Română, CEC Bank, Banca Transilvania, Celestica, Plexus, Auchan, Sintezis, DArt Imob, SHOYA Sustainable Business Communication, Federația Patronilor Bihor, mulți dintre participanți fiind ei înșiși absolvenți ai Facultății de Științe Economice.

Decanul FSE, prof. univ. dr. habil. Diana Sabău – Popa, a prezentat modul în care facultatea colaborează cu mediul de afaceri, subliniind importanța consultării periodice a angajatorilor. În acest context, partenerii au fost invitați să completeze Fișa de consultare a angajatorilor, un instrument esențial pentru actualizarea programelor de studiu conform standardelor ARACIS și pentru a le adapta la nevoile reale ale pieței muncii.
Reprezentanții mediului de afaceri au solicitat creșterea numărului stagiilor de practică, argumentând că studenții trebuie să fie mai aproape de procesele reale din firme. La rândul lor, reprezentanții facultății au confirmat că analizează posibilitatea introducerii suplimentare, în planurile de învățământ, a unor stagii de practică facultativă, pe lângă practica obligatorie.
A fost abordată și tema importanței competențelor de comunicare și a abilităților soft. Toți cei prezenții fiind de acord că abilități precum lucrul în echipă, adaptabilitatea, gestionarea conflictelor și comunicarea eficientă sunt decisive într-un mediu profesional competitiv.

Reprezentanții angajatorilor au pledat și pentru îmbogățirea cunoștințelor de bază în contabilitate și analiză financiară. „Chiar dacă softurile și inteligența artificială preiau o parte din sarcini, absolvenții trebuie să știe sa interpreteze indicatorii economici și impactul lor asupra afacerilor”, consideră invitații.
De asemenea, angajatorii au mai spus că își doresc absolvenți care: „Să vrea să lucreze, să vrea să învețe, să-și dorească să-și clădească o carieră.” Atitudinea aplicantului rămânând, pentru ei, unul dintre cele mai importante criterii în recrutare.
Cei prezenți au punctat și câteva din avantajele competitive ale tinerilor: curajul de a pune întrebări, flexibilitatea în gândire și utilizarea naturală a tehnologiei. Calități care au fost unanim recunoscute ca atuuri majore ale generației actuale.

„Workshopul a confirmat încă o dată importanța colaborării strânse dintre facultate și mediul economic. Mulțumim tuturor partenerilor pentru implicare și pentru contribuțiile valoroase care ne ajută să construim împreună o educație economică aplicată, modernă și relevantă pentru studenții noștri Împreună formăm viitoarele generatii de economiști de succes!”, a declarat prof. univ. dr. habil. Diana Sabău – Popa, decanul FSE.
#FSEOradea, #BusinessEducation, #UniversityBusinessCollaboration
#EmployerEngagement, #CurriculumDevelopment, #ÎmpreunăPentruEconomiaAplicată

Echipa de Comunicare – Universitatea din Oradea
Viitorii energeticieni în vizită la Termoficare
17 noiembrie 2025 2025-11-17 10:35O lecție practică despre tranziția energetică.
La finele săptămânii trecute, studenții Departamentului de Inginerie Energetică al Universității din Oradea au efectuat o vizită de studiu la sediul SC Termoficare SA Oradea. Aici viitorii energeticieni au avut oportunitatea de a observa, în mod direct, procesele complexe care însoțesc tranziția energetică la nivel local.
Pe parcursul vizitei, studenții au aflat cum s-a produs transformarea sistemului de producere a energiei electrice și termice din Oradea; trecerea de la vechile instalații pe bază de cărbune, utilizate încă din anii 1960, către tehnologii moderne cu impact redus asupra mediului. Oaspeții SC Termoficare SA Oradea au analizat funcționarea actualelor echipamente pe gaz natural, atât în configurație de turbine cu gaz, cât și în cadrul motoarelor cu ardere internă de ultimă generație, dotate cu 16 cilindri în V, recunoscute pentru eficiența lor înaltă și nivelul redus de emisii.

„Un element deosebit al acestei vizite l-a constituit prezența la fața locului a reprezentanților producătorului de motoare, aflați în Oradea pentru operațiunile de punere în funcțiune a noilor echipamente energetice. Astfel, studenții au beneficiat de explicații tehnice detaliate, direct de la specialiști, privind modul de operare, performanțele și avantajele tehnologice ale acestor sisteme”, relatează conf. univ. dr. Codruța Bendea, cadru didactic al Departamentului de Inginerie Energetică.

„Legătura strânsă dintre mediul academic și mediul economic este esențială pentru formarea viitorilor specialiști în domeniul energetic. Vizitele de studiu precum aceasta oferă studenților o înțelegere reală, practică, a proceselor și tehnologiilor pe care le vor întâlni în carieră”, a mai afirmat universitarul orădean.
Prin astfel de activități, Universitatea din Oradea își reafirmă angajamentul de a oferi studenților acces la experiențe formative relevante, care sprijină dezvoltarea competențelor tehnice necesare în contextul actualei tranziții către un sistem energetic mai curat și mai eficient.

Echipa de Comunicare – Universitatea din Oradea
Universitatea din Oradea la întâlnirea partenerilor DIGI4Care de la Sofia
11 noiembrie 2025 2025-11-11 9:30În perioada 6–8 octombrie 2025, o echipă a Universității din Oradea, formată din prof. univ. dr. Jurca Tünde – Manager proiect, drd. Karetka Anett – Asistent Junior, precum și Dr. Nistor-Cseppento Carmen și Dr. Iovanovici Diana, cadre medicale implicate în activitățile pilot din România, a participat la întâlnirea partenerilor proiectului DIGI4Care, desfășurată la Sofia, Bulgaria.
Evenimentul a reunit reprezentanți ai instituțiilor partenere din Regiunea Dunării, având ca scop comun transformarea parcursului pacienților prin inovație digitală în domeniul sănătății.
Participarea la această întâlnire a oferit oportunitatea de a discuta stadiul actual al activităților pilot, de a împărtăși experiențe și bune practici, precum și de a stabili direcțiile viitoare de acțiune.
Echipa Universității din Oradea a prezentat progresele semnificative obținute și a evidențiat contribuția extraordinară a medicilor români în atingerea obiectivelor proiectului.
Universitatea din Oradea face parte din acest proiect internațional, alături de experți și instituții partenere care contribuie la dezvoltarea și implementarea soluțiilor digitale inovatoare în domeniul sănătății, în cadrul proiectului DIGI4Care.



Absolvenții Artelor orădene și poveștile lor de viață
11 noiembrie 2025 2025-11-11 8:58Foști studenți ai Departamentului de Arte Vizuale al Facultății de Arte vorbesc despre opera și despre viața lor.
Simpozionul alumni „Povestea mea”, dedicat absolvenților Facultății de Arte, completează șirul de evenimente expoziționale organizate cu prilejul aniversării celor treizeci de ani de la înființarea instituției.
Evenimentul își propune să aducă în atenția studenților de la Arte, dar și a publicului larg, diversitatea activităților și profesiilor pe care absolvenții programelor de studii de la Arte Vizuale le pot îmbrățișa. De asemenea, organizatorii și-au propus ca, prin această manifestare, să-i reconecteze pe unii dintre foștii studenți ai Universității din Oradea, astăzi artiști consacrați sau cadre didactice, cu mediul universitar.

„Evenimentul cuprinde atât prezentări ale absolvenților care reprezintă programe de studiu ce nu mai fac parte din oferta educațională actuală, precum: Sculptură, Pedagogia Artei sau Restaurare–Conservare, cât și prezentări ale absolvenților selectați pentru a reprezenta profilul unor programe aflate și în prezent în această oferta de studii a facultății; respectiv: Design, Arte Decorative, Modă–Design Vestimentar, Pictură, Grafică, Arte plastice și Multimedia și Design de Obiect”, subliniază conf. univ. dr. Teofil Știop, directorul Departamentului de Arte Vizuale al Facultății de Arte.
Întâlnirea cu studenții de ieri și de azi ai Artelor Vizuale se va desfășura sâmbătă – 15 noiembrie 2025, în intervalul 09:00–20:00, în Cetatea Oradea, Piața Emanuil Gojdu nr. 39–41, Sala F.

Echipa de Comunicare – Universitatea din Oradea
Economia reală vine în sălile de curs
11 noiembrie 2025 2025-11-11 8:38La Facultatea de Științe Economice se derulează săptămâna „Împreună pentru economia aplicată”.
Între 10 și 14 noiembrie 2025, Facultatea de Științe Economice (FSE) a Universității din Oradea găzduiește evenimentul „Împreună pentru economia aplicată”.
„Timp de o săptămână, economia reală intră în sala de curs”, precizează prof. univ. dr. habil. Diana Sabău – Popa, decanul FSE. În acest cadru, studenții se întâlnesc, zi de zi, cu profesioniști din companii, instituții și organizații partenere, mulți dintre ei absolvenți ai facultății sau ai Universității din Oradea, care împărtășesc din experiența lor despre cum se construiește performanța în administrarea afacerilor, afaceri internaționale, management, marketing, finanțe și contabilitate.

Evenimentul se va încheia joi, 13 noiembrie 2025, cu workshopul „Perspectivele angajatorilor în formarea economiștilor”, un dialog deschis despre competențele viitorului și parteneriatul educație – economie.
„Săptămâna «Împreună pentru economia aplicată» este un proiect prin care mediul universitar și cel economic colaborează direct, oferind studenților exemple practice, studii de caz reale și modele de carieră autentice. Mulțumim tuturor firmelor și instituțiilor care se alătură acestei ediții și contribuie la formarea generațiilor de economiști de mâine”, a mai adăugat prof. univ. dr. habil. Diana Sabău – Popa.
#FSEOradea #UniversitateaDinOradea #ImpreunaPentruEconomiaAplicata #EconomieAplicată #EducațieȘiEconomie #ParteneriatePentruViitor #AlumniUO #UOCommunity
Echipa de Comunicare – Universitatea din Oradea